Wist je dat ongeveer 80% van onze wet- en regelgeving uit Brussel komt? Dat het CDA uitmaakt van de grootste fractie, genaamd de EVP? Of hoe een typische week eruit ziet? Wil jij meer te weten komen over de dagelijkse praktijk en het leven van een Europarlementariër?

Krijg inzicht en leer meer over de CDA-Europarlementariërs. Voor diegenen met ambities hiervoor zijn er aanbevelingen en suggesties zodat je goed voorbereid het sollicitatieproces in kan gaan in 2025.

Doel & Doelgroep

Deze module is ontwikkeld om het Europese parlementarierschap toe te lichten. Je leert meer over het ambt, de invulling als CDA'er hiervan en op welke manier je kunt worden gekozen. Of je nou serieuze ambities hebt of gewoon meer wilt leren over het leven van een EP'er met deze online module krijg je een mooi inkijkje.

Inhoud

Aan de hand van praktijkvoorbeelden, video's en verdiepende literatuur leer je meer over de Europa fractie. Officieel is er geen (voor)opleiding voor EP'er, het CDA biedt daarom met deze module inzicht in het sollicitatieproces, de praktijk en belangrijke achtergronden. Hoe pakken CDA'ers dit op? Wat kan het CDA betekenen in jouw ontwikkeling? Wat kan jij doen om je zo goed mogelijk voor te bereiden?

Hoofdstukken:

• Aan het werk
  • Het sollicitatieproces
  • Feiten & cijfers
  • De EVP fractie
  • Opleiding & ontwikkeling
  • In de media
  • Achtergronden

Tijdsduur

Doordat de cursus online te volgen is kan op elk moment worden gestart. Afhankelijk van je interesse kun je onderdelen verdiepen door aanvullend beeldmateriaal en literatuur