De burgemeester is de “Nederlander van het jaar 2018” en CDA burgemeester Jos Wienen ontving de Machiavelliprijs namens de bedreigde burgemeester. De Eerste Kamer fractie van het CDA sprak zich uit om de benoeming van de burgemeester en commissaris van de koning uit de Grondwet te halen. Met een toename aan (grote) evenementen, ondermijning/criminaliteit en aandacht voor veiligheid is het werk van een burgemeester steeds vaker onderwerp van gesprek. Krijg inzicht en leer meer over de dagelijkse praktijk van een burgervader en -moeder. Voor diegenen met ambities hiervoor zijn er aanbevelingen en suggesties voor een betere voorbereiding.

Doel & Doelgroep

Deze module is ontwikkeld om het vakmanschap van het ambt van burgemeester toe te lichten. Je leert meer over het burgemeesterschap, de invulling als CDA'er hiervan en op welke manier een burgemeester wordt gekozen. Of je nou serieuze ambities hebt of gewoon meer wilt leren over het leven van een burgemeester /-moeder, met deze online krijg je een mooi inkijkje in deze boeiende wereld.

Inhoud

Aan de hand van praktijkvoorbeelden, video's en verdiepende literatuur leer je meer over het burgemeesterschap. Officieel is er geen (voor)opleiding voor burgemeester, het CDA biedt daarom met deze module inzicht in het sollicitatieproces, de praktijk en belangrijke achtergronden. Hoe pakken CDA'ers dit op? Wat kan het CDA betekenen in jouw ontwikkeling? Wat kan jij doen om je zo goed mogelijk voor te bereiden?

Tijdsduur

Doordat de cursus online te volgen is kan op elk moment worden gestart. Afhankelijk van je interesse kun je onderdelen verdiepen door aanvullend beeldmateriaal en literatuur.

Aanmelden

De module verschijnt binnenkort online, geef aan de rechterzijde van het scherm alvast je interesse door.